Isnin, 23 April 2018

#PRU 14: MUNGKIN BERLAKU DI MARANG ???


KUALA TERENGGANU - Protes yang dilakukan segelintir ahli Umno kerana TIDAK BERPUAS HATI TERHADAP CALON BN bagi Dun Cukai di beberapa lokasi di sekitar Bandar Cukai, membimbangkan Ketua Umno Bahagian Kemaman, Datuk Seri Ahmad Said.

Menurutnya, jika ia berterusan, ia bukan sahaja akan menjejaskan peluang BN untuk memenangi kerusi Dun Cukai, malah akan memberi kesan undi bagi Parlimen Kemaman.

“Hari ini, saya sudah terima gambar-gambar bahawa ada yang menolak calon Cukai itu. Saya dapat maklumat, kemungkinan ada pusat daerah mengundi (PDM) dan markas-markas akan ditutup.

“Saya sudah turun ke markas-markas sebelum ini (berkempen) tapi ini (protes) mungkin akan menjejaskan undi majoriti Parlimen Kemaman,” katanya, semalam.

Difahamkan, protes itu dibuat sejak awal pagi kerana ada yang tidak berpuas hati dengan calon pilihan.

Datuk Mohamed Awang Tera yang sebelum ini ‘direhatkan’ pada PRU13 kembali semula apabila dipilih bertanding di Dun Cukai.

Pada PRU13 yang lalu, calon BN,  Datuk Wan Ahmad Nizam Wan Abdul Hamid tewas kepada calon Pas, Hanafiah Mat dengan undi majoriti 2,446.

Ketika ditanya bagaimana ingin mengatasi masalah itu, Ahmad menjelaskan, dia tidak tahu bagaimana ingin menyelesaikannya memandangkan dia tidak terlibat dalam pemilihan calon kali ini.

“Maksudnya, orang Cukai nak siapa? Mereka perlu tahu hati nurani rakyat akar umbi nak siapa. Bagaimana orang yang kuat bekerja tetapi tiba-tiba diketepikan. Kita ambil calon lama yang telah dibersarakan.

“Jika tanya saya peluang untuk menang di Dun Cukai, ia almost impossible (hampir mustahil). Saya sudah maklumkan (kepada pimpinan) tetapi ini keputusannya dan risikonya, kita tanggunglah.

“Saya jenis cakap terus terang sebab saya sayangkan Umno Tereng-ganu, saya sayangkan BN. Saya ingin BN memerintah Terengganu, sebab itu saya dalam Umno, ini terbukti,” katanya.

Sumber: KLIK DISINI


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...