Jumaat, 14 Oktober 2011

Terengganu tekad tumpaskan Kelantan

Image Detail

Berbekalkan kelebihan dua gol ketika beraksi di gelanggang sendiri, Terengganu berazam untuk mencari gol awal pada pelawanan timbal balik di gelanggang lawan pada pertemuan suku akhir kedua Piala Malaysia di Kota Baharu, Jumaat ini.

Jurulatih Terengganu Irfan Bakti tidak mahu anak buahnya selesa dengan kemenangan 3-1 pada pertemuan sebelum ini dan mengamalkan corak permainan bertahan kerana sebarang kemungkinan boleh berlaku.

Malah, beliau meminta para pemain supaya mencari gol awal bagi memudahkan skuad ‘Penyu’ menggapai impian untuk melangkah ke separuh akhir.


Disebabkan Terengganu kehilangan khidmat dua tonggak utama, Ismail Faruqi Asha'ri dan Mohd Zubir Azmi yang menerima kad merah pada perlawanan lalu, Irfan membuat percaturan baru bagi memastikan pasukannya menang perlawanan esok.

Terengganu berada pada kedudukan selesa untuk bertandang ke tempat lawan setelah berjaya mengalahkan Kelantan 3-1 pada pertemuan suku akhir pertama di Stadium Sultan Ismail Nasiruddin Shah, baru-baru ini.

Perlawanan yang berlangsung dalam suasana tegang itu turut dicemari dengan lima layangan kad merah iaitu tiga untuk Kelantan dan dua untuk tuan rumah serta 10 kad kuning.

"Apa yang pasti, kami tidak harus bertahan ketika beraksi di Kota Baharu sebaliknya kami harus mencari gol awal untuk keselesaan kami," katanya.

Irfan penuh yakin skuad bimbingannya akan melangkah ke saingan separuh akhir Piala Malaysia musim ini.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...