Sabtu, 21 Januari 2012

500 pemimpin UMNO Terengganu sertai program pemukiman


Seramai 500 pemimpin UMNO dari seluruh negeri hari ini akan melancarkan program pemukiman selama tiga hari di Janda Baik, Pahang bagi memperkasakan jentera parti dalam menghadapi pilihanraya umum akan datang.


Pengarah program itu, Datuk Wira Rosli Mat Hassan berkata, program tersebut akan dijadikan platform untuk mengenal pasti, memperbaiki serta membuat perancangan bersama dalam misi mengekalkan Terengganu di bawah pentadbiran UMNO dan Barisan Nasional.
"Melalui pemukiman itu, kami akan memberi tumpuan dan penekanan kepada kaedah penyelesaian menerusi pendekatan 'analisis bersilang' yang meliputi kajian kepada kekuatan, kelemahan, peluang dan juga ancaman," katanya kepada Teganukita di Janda Baik, Pahang sebentar tadi.





Tambah beliau, ucapan perasmian akan disempurnakan Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Terengganu, Dato' Seri Ahmad Said malam ini dan diikuti taklimat Program Transformasi Kerajaan (GTP) oleh Menteri Belia dan Sukan, Dato' Sri Ahmad Shabery Cheek.

Katanya, peserta akan melalui tiga sesi ceramah yang antaranya akan disampaikan Setiausaha Kerja UMNO, Dato' Ab. Rauf Yusof dan penganalisis politik, Dato' Seri Alies Anor Abdul.

"Turut diadakan Malam Harmoni bersama Setiausaha Agung UMNO, Dato' Seri Tengku Adnan Tengku Mansor, acara sukaneka serta diskusi agama bersama Dato' Zainal Abidin Sakom dan Ustaz Fathul Bari Mat Jahaya," jelasnya.

Majlis perasmian penutup akan disempurnakan Naib Presiden UMNO, Dato' Seri Hishamuddin Tun Hussein Sabtu ini.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...