Ahad, 10 Disember 2017

WAN ASSHIMA CERITA PENGALAMAN SENDIRI BUAT MAKSIAT SEMASA MENGHADIRI PAU

KUALA LUMPUR - Dakwaan khalwat ahli Umno semasa Perhimpunan Agung Umno tidak menjadikan BEKAS AHLI PUTERI UMNO, WAN ASSHIMA KAMARUDDIN sebagai ahli Pas yang hebat. KLIK DISINI BACA LAH CERITA SEBENAR

Ketua Puteri Umno Malaysia, Datuk Mas Ermieyati Shamsuddin berkata, kenyataan yang dibuat Wan Asshima sebaliknya mencemar kredibiliti Puteri Umno.

"Ia adalah kenyataan yang sangat berat dan dia perlu buktikan apa yang telah didakwa.

"Dia tidak patut keluarkan kenyataan sebegitu, oleh itu, tindakan perlu diambil," katanya ketika ditemui Sinar Online, di sini, hari ini.

Portal rasmi Pas, Harakahdaily melaporkan gesaan seorang bekas anggota Umno yang menuntut pelaksanaan operasi pencegahan maksiat secara besar-besaran bersempena Perhimpunan Agung Umno yang bermula pada 5 Disember 2017 lepas di PWTC, di sini.

Harakahdaily memetik bekas Ahli Jawatankuasa Kerja Puteri Umno Bahagian Klang, Wan Asshima yang berkata, setiap kali Perhimpunan Agung Umno banyak berlaku pasangan yang berkhalwat berdasarkan pengetahuan beliau selama 17 tahun pernah bersama parti itu.

Mas Ermieyati juga mengakui sedih dan terkesan dengan dakwaan yang dibuat Wan Asshima.

"Saya sedih apabila Puteri (Umno) saya ditohmah sebegini kerana mereka terpaksa tinggalkan keluarga untuk berjuang demi bangsa dan negara.

"Ada yang terpaksa berjauhan dari keluarga demi perjuangan bangsa," ujarnya lagi.

Menuntut permohonan maaf kepada Wan Asshima, Mas Ermieyati juga berpendapat tindakan tidak berasas itu perlu disiasat pihak berkuasa.

Oleh itu, katanya lagi, beliau mewakilkan Ketua Penerangan Puteri Umno, Haryati Hamzah untuk MEMBUAT LAPORAN POLIS ke atas dakwaan Wan Asshima.

"Dia perlu mohon maaf kepada Umno dan Puteri Umno," katanya lagi.

Sumber: KLIK DISINI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...