Rabu, 27 Disember 2017

ISU FELDA BOLEH JEJAS BN DAN PRU 14

SIAPA DALANG YANG MELANTIK ISA SAMAD ????

ISU PEMINDAHAN TANAH HAK MILIK FELDA di Jalan Semarak perlu diberikan perhatian serius kerana sedikit sebanyak BOLEH MEMPENGARUHI SOKONGAN RAKYAT TERHADAP BN PADA PRU AKAN DATANG.

Penganalisis politik, Prof Madya Dr Jeniri Amir berkata, isu itu juga boleh mempengaruhi pola pengundian pada PRU14 kerana 54 kerusi Parlimen terletak di dalam kawasan tanah rancangan.

Beliau berkata, sudah sampai masa Pengerusi Felda, Tan Sri Shahrir Abdul Samad melakukan tindakan pembersihan dan menyelesaikan isu-isu yang membabitkan agensi itu untuk mengembalikan semula keyakinan rakyat.

“Kalau ada pihak mengatakan bahawa pihak lain mendedahkan bangkai yang terdedah kini adalah untuk menutup bangkai yang lain, ini adalah salah sama sekali. Ini kerana, bau bangkai lain masih lagi dihidu walaupun ianya ditutup," katanya.


Beliau berkata, bukan Shahrir sahaja yang perlu menyelesaikan isu ini, malah pihak berwajib seperti Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) dan  polis perlu mengheret individu yang terlibat ke muka pengadilan.

"Tindakan ini sekali gus dapat membersihkan nama baik kerajaan dan BN. Seperti kita ketahui, Felda merupakan kubu kuat BN khususnya Umno. Dengan timbulnya isu-isu membabitkan Felda, sudah pasti memberi kesan kepada pola pengundian peneroka kelak," katanya.


Sumber: KLIK DISINI
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...