Pada 29 OKT 2024 jam lebih kurang 10.30 pagi terima “SURAT PEMOTONGAN BEKALAN AIR” dari pejabat SATU Daerah Marang berjumlah RM268.55 (seperti gambar) tanpa menyerahkan kepada saya sebagai penghuni rumah dengan menyelitkan dalam kotak (postbox), sedangkan pada ketika itu saya ada dirumah.
Jam 1200 tengahari saya hendak memulakan tugas memasak, namun dapati tiada bekalan air. Sangkaan awal ada kebocoran paip yang biasa terjadi di Kawasan Rhu Muda ini.
Namun pada Jam 1430, saya dapati bekalan air telah dipotong dengan memasang ALAT KHAS SATU di meter paip (seperti gambar)
Apabila saya semak Bil Pemotongan menunjukkan KESILAPAN YANG SANGAT BESAR dimana nama dan alamat yang tercatat dalam bil tersebut ‘BUKAN” alamat rumah kediaman saya. Alamat kediaman saya LOT 1309, Jalan Sekolah, Kg. Rhu Muda, 21600 Marang, Terengganu.
Saya terus menghubungi pejabat SATU Daerah Marang dan minta datang segera. Dalam tempoh 20 minit datang pembaca meter (yang bertanggung-jawab) dan minta resit pemotongan dan dengan suara HANYA KESILAPAN (Kurang sopan dan Biadap).
Adakah ini cara Tindakan yang
dididik oleh BAHAGIAN PENGURUSAN SATU Daerah Marang kepada STAFF nya?