Ahad, 6 November 2016

PKR Dijajah Soros?

Bekas ahli majlis tertinggi PKR Datuk Lokman Noor Adam berkata beliau tidak terkejut dengan pendedahan oleh laman web DC Leaks yang mendakwa beberapa entiti tempatan telah menerima dana asing dari bilionair George Soros.

“Saya tidak terkejut kerana saya sudah mendedahkan PKR dan MalaysiaKini menerima dana yang sama pada tahun 2004. Hanya BERSIH dan Merdeka Centre penerima baru dana itu, selepas tahun 2010,” menurut Lokman yang dipecat dari PKR akibat pendedahan beliau itu.

“Apabila saya bertanya kepada Mohamad Ezam Mohd Nor (Setiausaha politik Anwar) pada masa itu, beliau memberitahu yang dana itu datang dari Soros.

“Jadi tajaan yang diterima PKR dari Soros bukanlah perkara baru. Ianya dari tahun 2004 lagi menurut pengetahuan saya. Apa yang saya tidak ketahui ialah ianya mungkin lebih awal dari itu. Saya sendiri tak pasti,” jelas beliau.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...